sunnuntai 9. lokakuuta 2016

Tavoitteet tuote-esittely

Tavoitteeni riippuivat paljolti tuotteesta ja asiakkaiden määrästä

Ensimmäisenä päivänä sain kontakteja yli 60. Kontakteja tuli aika paljon, vaikka olin Kiuruveden S-marketissa, joka ei ole kovin iso, kun sitä vertaa, vaikka Iisalmen Prismaan, joka on aika iso kauppa. Ja siellä tulisi varmaan tosi paljon kontakteja.

Toisella kerralla minulla oli tavoite oli saada useita kontakteja

Jokaisena päivänä, silloin paistovuorossa oleva työntekijä ohjeisti minua, että yritä myydä mahdollisimman paljon leipiä. Eli yritä myydä kaikki ne leivät, jotka esittelyäsi varten on tilattu.

Lähes, joka päivä minulla oli määrälliset tavoitteet samat, paitsi muutamalla kerralla asetin, itselleni korkeammat tavoitteet, että yritän myydä esim. 60, 55 tai 50 leipää. Suuremmat tavoitteet eivät aina ihan toteutuneet, sillä muutamana päivänä oli aika vähän asiakkaita. Muutama niistä kuitenkin toteutui. Paitsi muutaman kerran jäin tavoitteista. Joka päivä myin paljon leipiä ja sain paljon kontakteja asiakkaisiin. Suurimmalle osalle esittelypäiviä asetin, kuitenkin hieman pienemmän tavoitteen  Esim. 30-40. koska tuo tavoite on helppo saavuttaa ja ylittääkin.

Kontaktien seuraamista voisin pitää paperilla hieman tarkemmin ylhäällä, sillä joskus kun oli paljon asiakkaita esittelypöydän ääressä saattoi minulta siinä kiireessä, joku kontakti unohtua merkata paperille. Eli jatkossa pyrkisin olemaan tarkempi. Ja, että laittaisin leivän ostajat erilliselle paperille ylös kiinnostuneiden kanssa, ettei ne mene keskenään sekaisin.

Laadullisina tavoitteina pidin itse sitä, että osasin kertoa tuotteesta omin sanoin ilman, että katsoin  lapusta Esim. mitä jauhoja kyseisen leivän valmistukseen on käytetty. Pyrin kertomaan tuotteen tiedot asiakkaalle sujuvasti ja selkeästi. Esittelyn pitäisi myös onnistua sujuvasti englanniksi ja ruotsiksi.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti