TEHTÄVÄ 1
·
Kun asiakas on tyytyväinen
niin se käy jatkossakin asioimassa samassa kaupassa. Asiakas tyytyväisyydellä
yritys voi saada uusia kanta-asiakkaita ja se lisää kaupan myynitä ja tulosta.
·
Jos myyjä on tyly ja
epäkohtelias asiakkaille, niin tällöin asiakas jättää yleensä tuotteen
ostamisen ja menee toiseen kauppaan.
·
Tyytymätön asiakas on
vaikutusvaltaisin, koska asiakas kertoo yleensä eteenpäin esim, tuttavillensa,
että siellä kaupassa sain huonoa palvelua tai tekevät virheitä kassalla, tai
että myyjä ei osannut neuvoa. tällöin ihmiset eivät osta tuotteita, kun
kaupasta on jäänyt negatiivinen kuva.
-
Ihmiset eivät osta tuotteita
kaupasta, josta ovat saaneet negatiivisen kuvan, koska he voivat olettaa että
sama tapahtuu uudestaan, kun se on jo
kerran tapahtunut.
-
Mobiililaitteiden ja
sosiaalinen media tekevät palautteen lähettämisen asiakkaille helpommaksi.
Sillä kaupoista tulee tarjoukset suoraan sinun sähköpostiisi, jotka sinä lataat
sähköpostin kautta puhelimeesi. Ja näytät ne kassalla. Tämä helpottaa
asiakasta, kun ei tarvitse selata erilaisia mainoslehtiä, joita posti jakaa.
- Nykyisin
jo yksittäinen Facebook-postaus tai twiitti voi vaikuttaa merkittävästi
yrityksen imagoon. Sillä suuremmalla osalla ihmisistä on Facebook, jonne he
kirjoittavat positiivisia ja negatiivia kokemuksia, jotka menevät muiden
ihmisten tietoon. Yleensä asiajata liioitellaan ja siitä menee todellisuuden
taju.
-
Ihmiset maksavat enemmän
brändeille, koska tuotteet ovat laadukkaampia ja kestävät kulutusta paremmin,
kuin halpakaupan tuotteet. Tässä kohtaa ihmiset eivät niinkään ajattele mikä
olisi halvin vaan suosimat kalliimpia tuotteita.
-
Tarvitaan keskimäärin 12
hyvää kokemusta hyvittämään yksi selvittämättömän huono kokemus, että saadaan
asiakasluottamus takaisin. Näin ollen asiakas kävisi edelleen samassa kaupassa
ja saataisiin näin myyntivoittoa.
- Voit
panostaa laadukkaaseen asiakaspalveluun olemalla asiakkaille asiallinen,
kohtelias ja muistaa katsekontaktin ja tervehtii.
- Yritykset,
jotka ovat saaneet arvostelussaan kolme tähteä tai enemmän saivat Googlessa
eniten klikkauksia, koska heillä on paremmat palvelut, tuotteet, laatuja
hintasuhde.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti