maanantai 1. helmikuuta 2016

TEHTÄVÄ 1

·         Kun asiakas on tyytyväinen niin se käy jatkossakin asioimassa samassa kaupassa. Asiakas tyytyväisyydellä yritys voi saada uusia kanta-asiakkaita ja se lisää kaupan myynitä ja tulosta.

·         Jos myyjä on tyly ja epäkohtelias asiakkaille, niin tällöin asiakas jättää yleensä tuotteen ostamisen ja menee toiseen kauppaan.

·         Tyytymätön asiakas on vaikutusvaltaisin, koska asiakas kertoo yleensä eteenpäin esim, tuttavillensa, että siellä kaupassa sain huonoa palvelua tai tekevät virheitä kassalla, tai että myyjä ei osannut neuvoa. tällöin ihmiset eivät osta tuotteita, kun kaupasta on jäänyt negatiivinen kuva.

-       Ihmiset eivät osta tuotteita kaupasta, josta ovat saaneet negatiivisen kuvan, koska he voivat olettaa että sama  tapahtuu uudestaan, kun se on jo kerran tapahtunut.

-       Mobiililaitteiden ja sosiaalinen media tekevät palautteen lähettämisen asiakkaille helpommaksi. Sillä kaupoista tulee tarjoukset suoraan sinun sähköpostiisi, jotka sinä lataat sähköpostin kautta puhelimeesi. Ja näytät ne kassalla. Tämä helpottaa asiakasta, kun ei tarvitse selata erilaisia mainoslehtiä, joita posti jakaa.

-       Nykyisin jo yksittäinen Facebook-postaus tai twiitti voi vaikuttaa merkittävästi yrityksen imagoon. Sillä suuremmalla osalla ihmisistä on Facebook, jonne he kirjoittavat positiivisia ja negatiivia kokemuksia, jotka menevät muiden ihmisten tietoon. Yleensä asiajata liioitellaan ja siitä menee todellisuuden taju.

-       Ihmiset maksavat enemmän brändeille, koska tuotteet ovat laadukkaampia ja kestävät kulutusta paremmin, kuin halpakaupan tuotteet. Tässä kohtaa ihmiset eivät niinkään ajattele mikä olisi halvin vaan suosimat kalliimpia tuotteita.

-       Tarvitaan keskimäärin 12 hyvää kokemusta hyvittämään yksi selvittämättömän huono kokemus, että saadaan asiakasluottamus takaisin. Näin ollen asiakas kävisi edelleen samassa kaupassa ja saataisiin näin myyntivoittoa.

-       Voit panostaa laadukkaaseen asiakaspalveluun olemalla asiakkaille asiallinen, kohtelias ja muistaa katsekontaktin ja tervehtii.

-       Yritykset, jotka ovat saaneet arvostelussaan kolme tähteä tai enemmän saivat Googlessa eniten klikkauksia, koska heillä on paremmat palvelut, tuotteet, laatuja hintasuhde.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti