Yrityksen maineesta
A) Hakukoneita. Jokaisella aivan erilaiset ominaisuudet. Esimilmoitukset on tehty asiakkaille, jotta he voivat omalla ajallaan tutkia, mitä kaikkea verkosta oikein löytyy. Asiakas voi halutessaan tehdä oman ilmoituksen ja katsella myös muiden ilmoituksia.
Whos talkin on mediatyökalu, jota käytetään paljon sosiaalisessa mediassa. Käyttäjät voivat tällä työkalulla etsiä heitä itseään eniten kiinnostavia aiheita, joista haluaisivat itse keskustella. Oli aihe sitten, mikä tahansa niin Whos talkin ohjelman kautta pääset osallistumaan keskusteluun ja saat näin ilmaista oman mielipiteesi. Tämä ohjelma tarjoaa ajankohtaisia keskusteluja, jotka herättävät ihmisten keskuudessa varmasti erilaista keskustelua.
Social mention tarkoittaa sosiaalista mediahakua ja analyysi alustaa, joka kokoaa yhteen kaikki käyttäjien käyttämän sisällön ympäri maailmaa yhdeksi informaatiovirraksi. Tämän avulla voit helposti mitata ja seurata esim. mitä ihmiset ovat puhuneet sinusta, uusista tuotteista, yrityksestäsi. Social mentionin sisältämään yli sataan monitoriin sisältyy esim. Facebook, Youtube, Twitter, Google, digg, friendfeed.
B.
C. Kuuntelu
Mikä on Kirsti Lindberg-Repon mukaan brändin merkitys yritykselle? Mitä itse ajattelet, miksi?
Brändin tehtävän on tuottaa arvoa sen osakkeen omistajilleen. Se on yksi arvokkaimmista ominaisuuksista, sillä brändi tuo osakkeen omistajalle paljo enemmän arvoa, kuin hyödyke. Brändi tuottaa yrityksen korkeimmalle johdolle rahaa. Brändillä on hyvin tärkeä asema hyödykkeen rinnalla, sillä brändi tuo enemmän arvoa ja lisää näin tuottoa.
Mitkä ovat Kirsti Lindberg-Repon mukaan vahvoja suomalaisa brändejä?
Sellaiset brändit, jotka ovat arvostettuaja ja tunnettuja. Brändit sisältävät asiakkaan haluamia ja toivomia ominaisuuksia. näistä muodostuu asiakkaan ostohalu.
Miten suomalaiset brändit pärjäävät kansainvälisessä kilpailussa? Oletko samaa mieltä, miksi?
Brändeillä on erittäin hyvä mahdollisuus pärjätä kansainvälisissä kilpailuissa, sillä kun markkinointitutkimus on tehty oikein ja huolella, ja etsitty oikea asemointi ja kilpailutekijät kyseiselle brändille. Ei ole syytä huoleen, kun nämä kaikki ovat kunnossa voi brändi alkaa toteuttamaan kaikki sille asetetut toiveet.
Itse en oikein osaa sanoa, mitä kansanväliset kilpailut oikein vaativat, mutta suomalaiset. Uskon kuitenkin, että suomalaiset voisivat pärjätä tässä, koska he ovat olleet hyvin mukana kaikessa.
Mitä Ben&Jerry's teki oikein?
He loivat alusta alkaen hyvät suhteet lehdistöön, jonka kautta he markkinoivat oman jäätelönsä markkinoille, mutta tällä kertaa hieman eritavalla. He saivat hetkessä lehdistön puolelleen. Sillä aikaa hyvinkin kalliin jäätelön asemointi ja kaikenlainen grafiikka hoidetiin hyvin tehokkaasti, sillä samaan aikaan syntyi paljon miellyttäviä asiakassuhteita. Asiakas suhteiden ylläpitäminen ei ole mikään helppo prosessi, sillä se vaatii paljon työtä ja vaivaa, että saadaan asiakas pidettyä tyytyväisenä.
Mihin perinteistä mediaa tarvitaan brändin rakentamista? Mitä itse ajattelet, miksi?
Media luon brändille tunnettavuutta, arvostusta ja luottamusta, sillä brändi ei pysy kovin kauaa markkinoilla, jos se ei saa ansaitsemaansa arvostusta.
Mielestäni tunnettavuus on brändille se tärkein juttu, tunnettavuutta voisi saada enemmän, kun käyttäisi markkinoinnissa useampia medioita. Eikä vain yhtä ja samaa.
Mitä suomalaiset voivat oppia aasialaisesta brändäyksest
Suomalaiset voisivat oppia, että kaikki aasialaisbrändeihin saa nerokkaan palvelukomponentin.
Onko yrityksen brändillä ja yrityksen menestyksellä tekemistä toistensa kanssa? Miten sinä asian koet?
Tottakai, sillä on merkitystä, sillä tuottoa tulee enemmän, kun brändi ja sen hyödyke ovat kunnossa.
Toimitusjohtaja ja brändi, mitä siitä Kirsti kertoo?
Brändin kehittämisessä toimitusjohtajalla on todella suuri merkitys.
Miten brändin avulla voidaan vaikuttaa taloudelliseen kasvuun?
.
Eli brändit tuottavat paljon enemmän arvoa, kuin hyödykkeet. Ensin lähestytään asiakasta ja viedään brändi kaikkine hyödykkeineen tuotekonseptin tasosta brändikonseptin tasolle.
Mitä Kirstin mukaan Ikea myy?
Kirstin mukaan Ikea myy laajoissa kategorioissa niin sanottua helppoa elämää.
Mitä kerrotaan yksilön brändäyksestä? Mitä ajatuksia se sinussa herättää?
Yksikön brändäyksessä kerrotaan kaikenlaista visualisoinnista ja ihmisten halusta esiintyä. Halutaan olla enemmän käsin kosketeltavassa maailmassa. Mielestäni tämä on hyvä idea, että yksilöt ovat rohkaistuneet tekemään sitä.
Mitä Kirsti Lindberg-Repo kertoo tulevaisuudesta?
Yrityksiltä vaaditaan kokoajan uudistamista. Tällöin täytyy miettiä mitä yritys pystyy tarjoamaan asiakkaan tarpeisiin. Ole siis aina asiakasta kohtaan positiivinen ja palvele häntä aina iloisella mielellä. Muista olla luova. Yrityksen täytyy olla kokoajan edellä, siitä mitä asiakas tarvitsee.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti